Látod ott fenn azt a sok nyelvet? A Global Voices történeteit ezekre a nyelvekre fordítjuk le, hogy mások számára is elérhetővé tegyük a civil média híreit a világon.

Történetek erről: Közép- és Kelet-Európa

2015. 04. 09.

Így működnek a Kreml Twitter robotjai

RuNet Echo

Kreml-barát Twitter fiókokat térképezett fel közösségi hálózatelemzéssel egy internetes kutató.

2015. 02. 06.

Szerbia miniszterelnöke korrupciót leleplező cikk miatt sározza be az oknyomozó újságírókat

Miután megjelent részletes oknyomozó írás egy zavaros közbeszerzésről, Vučić szerb miniszterelnök és a kormánypárti média negatív kampányba kezdett a szerb oknyomozó újságírás ellen.

2014. 12. 03.

Az orosz blogger nyilvántartásba csak a Kreml regisztrált

RuNet Echo

A blogger regisztrációs törvény valószínűleg egyszerűen azért nem működik, mert nem az volt a célja, hogy működőképes legyen.

2014. 11. 24.

Az orosz Igazságügyi Minisztérium a Memorial emberi jogvédő társaságot vette célba

RuNet Echo

Ha a csoport sikerrel jár a hatóságok megbékítésében, akkor újabb strigulát húzhatunk a Memorial politikai igazodásainak sorába.

2014. 10. 26.

Az orosz internet elindult Phenjan felé

RuNet Echo

2014. augusztus 1-től minden online tartalomszolgáltató köteles hathónapnyi felhasználókra vonatkozó adatot Oroszországban tárolni.

2014. 08. 15.

RuNet: trójai transzformert küldenek az oroszok Ukrajnába?

RuNet Echo

Az Ukrajnába segélyt szállító fehér kamionok beindították az orosz netezők fantáziáját.

2014. 08. 11.

Rasszista (?) születésnapi üdvözletet kapott Barack Obama Moszkvából

RuNet Echo

53. születésnapján egy anonim csoport ezzel a molinóval köszöntötte Barack Obamát. A netezők arról vitáznak, rasszista üzenete volt-e a karikatúrának.

2014. 08. 07.

A totalitárius propaganda szócsöve — avagy a krími Cassad ezredes

RuNet Echo

A Cassad ezredes blog szerzője nem rajongója Vlagyimir Putyinnak, mégis imádják olvasni a posztjait Putyun támogatói. Újabban az ukrán hírszerzés is figyeli az szerző tevékenységét.

2014. 07. 27.

Az orosz állami tévéből írták át az MH17-ről szóló Wikipédia-bejegyzést

RuNet Echo

Kijevi IP-címről szerkesztették az MH17-ről szóló szöveget.